Info Office Online
Rozklikněte v obsahu
kapitolu, která Vás zajímá nebo vyhledejte klíčové slovo Hledáním Ctrl+F
Podání
Obsah
Odeslání
evidenčních listů důchodového pojištění
Aplikace
"Podání" je určena pro odesílání výkazů na instituce:
·
Finanční správu ČR
·
ČSSZ
·
Zdravotní pojišťovny
"Podání"
odesílá výkazy vytvořené v informačním systému Info
Office Online. Nemusíte vyplňovat formuláře, data se odesílají formou datové
věty (ve formátu XML) přímo na instituce.
Lze vytvořit a odeslat
tyto typy hlášení:
DPH |
Přiznání k DPH |
SHV |
Souhrnné hlášení |
KH1DPH |
Kontrolní
hlášení |
DPPDP8 |
podklady pro Daň
z příjmů právnických osob |
EVD |
Výpis z evidence
pro daňové účely |
PVPOJ |
Přehled o výši
pojistného a vyplacených dávkách |
ELDP |
Evidenční list
důchodového pojištění |
ONZ |
Oznámení o
nástupu do zaměstnání |
HZUPN20 |
Hlášení
zaměstnavatele při ukončení DPN |
OZUSPOJ |
Oznámení záměru
uplatňovat slevu na pojistném |
NEMPRI |
Příloha k
žádosti o dávku nemocenského pojištění |
HOZ |
Hromadné
oznámení zaměstnavatele |
PPPZ |
Přehled o platbě
pojistného zaměstnavatele |
Pro elektronickou
komunikaci je třeba vlastnit uznávaný podpisový certifikát nebo mít přístup do
datové schránky.
·
Kvalifikovaný
certifikát vydávají tyto
společnosti: Česká pošta s.p.,
eIdentity, a.s., První certifikační
autorita, a.s. Způsob jeho získání naleznete na stránkách jeho vydavatelů. Certifikát
se nahraje do aplikace "Podání" a ta opatří zasílaná
data elektronickým podpisem.
·
Odeslání datovou
schránkou: v Podání vytvoříte
datový soubor > uložit jako XML > odeslat
datovou schránkou jako přílohu zprávy na instituci.
Identifikace firmy a
uživatele
Přihlášený uživatel - Jméno lze
rozkliknout a zadat kontakt, identifikaci datové schránky nebo PIN pro ZP MV.
Seznam vytvořených podání
s filtrem (dle typu podání a roku)
Seznam existujících podání - klikem na odkaz ve sloupci TYP se dostaneme na
detail podání. Seznam lze řadit podle vybraného sloupce, poklepáním myši na
jeho záhlaví.
Tlačítka
·
Refresh – obnovit seznam,
načíst aktuální data
·
Certifikát – zobrazí používaný certifikát a jeho platnost,
nebo nahraje „Jiný certifikát“ z úložiště nahrajete soubor PFX (Procházet)
a zadáte k němu heslo.
·
Zaměstnanci – seznam vytvořených podání ke konkrétním
zaměstnancům. Filtr na typ, jméno zaměstnance, rok.
·
Pravidelná – vytvoří všechna pravidelná
podání pro aktuální období
·
Nové podání >
vybrat typ > k němu případně vybrat parametry (období apod.) > Vytvořit
Funkce "testovací" (jen pro podání na FÚ)
Obsahuje náhled datové věty
a volby
· Vytvořit – znovu vytvořit s aktuálními daty. Např. po úpravě zdrojových dat v Ekonomickém systému nebo Mzdách, je třeba tímto tlačítkem načíst nová data.
· Upravit - Ve fázi "Vytvořeno" je možné do podání ještě ručně zasáhnout a případně opravit některou hodnotu podání v textu XML souboru. Náhled se ukazuje v okně, do kterého lze vpisovat.
Po uložení ruční úpravy se v dolní části náhledu XML zobrazuje uživatel, datum a "RUČNĚ UPRAVENO"
· Uložit jako XML – uložit soubor XML pro odeslání jako přílohu do datové schránky instituce.
·
Odeslat - podání
se podepíše certifikátem a odešle na příslušnou instituci.
·
Odstranit – odstranění neodeslaného
podání
·
Log – historie změn podle uživatele, detail
zobrazuje chybovou hlášku
U odeslaného podání je v detailu možnost
· Uložit jako XML
· Dotázat se na podání – zobrazí stav např. přijato úřadem. Zobrazí se jen u stavu vytvořeno a odesláno.
· Změnit stav – vytvořeno / odesláno / přijato.
U podání na Finanční správu je možnost testovacího odeslání. Při vytváření podání zaškrtnete políčko „testovací“. Server kontroluje podání po formální stránce - podpis, formát atd. a vrátí případné chyby.
OSSZ zatím tuto možnost
nepodporuje.
Seznamy ELDP je možné tisknout a kontrolovat v aplikaci "Personalistika a mzdy". Pro zpracování podání je nezbytné, aby existovaly měsíční karty zaměstnance pro všechny měsíce, které jsou předmětem hlášení. Protože během zpracování bylo možné měsíční karty pro zaměstnance na mateřské dovolené na tuto dobu odstranit, je potřeba je znovu doplnit.