Info Office Online

Příručka uživatele

Rozklikněte v obsahu kapitolu, která Vás zajímá nebo vyhledejte klíčové slovo Hledáním Ctrl+F

 

Podání

Obsah

Elektronická podání 1

Vytvoření a odeslání 1

Seznam vytvořených podání 1

Testovací odeslání 1

 

Elektronická podání

Jsou zpracována pro odesílání výkazů na instituce:

·         Finanční správu ČR

·         ČSSZ

·         Zdravotní pojišťovny

Podle svého účelu jsou odesílány výkazy a podání vytvořené v jednotlivých aplikacích informačním systému Info Office Online. Nemusíte vyplňovat formuláře, data se odesílají formou datové věty (ve formátu XML) přímo na instituce.

V aplikacích lze vytvořit a odeslat tyto typy hlášení:

V Ekonomickém systému

DPH

Přiznání k DPH

SHV

Souhrnné hlášení

KH1DPH

Kontrolní hlášení

DPPDP8

podklady pro Daň z příjmů právnických osob

EVD

Výpis z evidence pro daňové účely

V aplikaci Personalistika a mzdy

PVPOJ

Přehled o výši pojistného a vyplacených dávkách

ELDP

Evidenční list důchodového pojištění

ONZ

Oznámení o nástupu do zaměstnání

HZUPN20

Hlášení zaměstnavatele při ukončení DPN

OZUSPOJ

Oznámení záměru uplatňovat slevu na pojistném

NEMPRI

Příloha k žádosti o dávku nemocenského pojištění

HOZ

Hromadné oznámení zaměstnavatele

PPPZ

Přehled o platbě pojistného zaměstnavatele

 

Pro elektronickou komunikaci je třeba vlastnit uznávaný podpisový certifikát nebo mít přístup do datové schránky.

·         Kvalifikovaný certifikát vydávají tyto společnosti: Česká pošta s.p., eIdentity, a.s., První certifikační autorita, a.s. Způsob jeho získání naleznete na stránkách jeho vydavatelů. Certifikát se nahraje do aplikace "Podání" a ta opatří zasílaná data elektronickým podpisem.

·         Odeslání datovou schránkou: v Podání vytvoříte datový soubor > uložit jako XML > odeslat datovou schránkou jako přílohu zprávy na instituci.

Vytvoření a odeslání

V aplikaci ES nebo PM na názvu uživatele > Certifikát nahrajeme podpisový certifikát a určíme jeho účel. (Podání  / Podpis dokumentů)

 

Po vytvoření výkazu (DPH, KH, SH) se v seznamu ve sloupci ePodání objeví PODAT > klikem se zadá úloha pro vytvoření Podání. Po vytvoření se ve sloupci objeví stav Vytvořeno.

 

Na vytvořeném podání jsou volby

·         Refresh – obnovit

·         Vytvořit – znovu vytvořit s aktuálními daty. Např. po úpravě zdrojových dat v Ekonomickém systému nebo Mzdách, je třeba tímto tlačítkem načíst nová data.

·         EPO  - odkaz na portál FS

·         Uložit jako XML – uložit soubor XML pro odeslání jako přílohu do datové schránky instituce.

·         Odeslat

o   Podepsat a odeslat (podání se podepíše certifikátem a odešle na příslušnou instituci)

o   Odeslat DS (otevře přihlašovací schránku DS)

·         Další …

o   Stáhnout  XML

o   Log – historie změn podle uživatele, detail zobrazuje chybovou hlášku

o   Odstranit – odstranění neodeslaného podání

·          

·         Dotázat se na podání – zobrazí stav např. přijato úřadem. Zobrazí se jen u stavu vytvořeno a odesláno.

·         Změnit stav – vytvořeno / odesláno / přijato. 

 

Přepínání zobrazení Věta XML / Náhled formuláře v PDF

Seznam vytvořených podání

V ES – Finanční správa – Podání. Seznam s filtrem dle typu podání a ID.

 

Testovací odeslání

U podání na Finanční správu je možnost testovacího odeslání. Při vytváření podání zaškrtnete políčko „testovací“. Server kontroluje podání po formální stránce - podpis, formát atd. a vrátí případné chyby.

OSSZ zatím tuto možnost nepodporuje.