Info Office Online

Příručka uživatele

Rozklikněte v obsahu kapitolu, která Vás zajímá nebo vyhledejte klíčové slovo Hledáním Ctrl+F

 

Podání

Obsah

O aplikaci 2

Úvodní obrazovka. 3

Detail podání 3

Testovací odeslání 4

Specifika některých podání 4

Odeslání evidenčních listů důchodového pojištění 4

 


 

 

O aplikaci

Aplikace "Podání" je určena pro odesílání výkazů na instituce:

·         Finanční správu ČR

·         ČSSZ

·         Zdravotní pojišťovny

"Podání" odesílá výkazy vytvořené v informačním systému Info Office Online. Nemusíte vyplňovat formuláře, data se odesílají formou datové věty (ve formátu XML) přímo na instituce.

Lze vytvořit a odeslat tyto typy hlášení:

DPH

Přiznání k DPH

SHV

Souhrnné hlášení

KH1DPH

Kontrolní hlášení

DPPDP8

podklady pro Daň z příjmů právnických osob

EVD

Výpis z evidence pro daňové účely

PVPOJ

Přehled o výši pojistného a vyplacených dávkách

ELDP

Evidenční list důchodového pojištění

ONZ

Oznámení o nástupu do zaměstnání

HZUPN20

Hlášení zaměstnavatele při ukončení DPN

OZUSPOJ

Oznámení záměru uplatňovat slevu na pojistném

NEMPRI

Příloha k žádosti o dávku nemocenského pojištění

HOZ

Hromadné oznámení zaměstnavatele

PPPZ

Přehled o platbě pojistného zaměstnavatele

 

Pro elektronickou komunikaci je třeba vlastnit uznávaný podpisový certifikát nebo mít přístup do datové schránky.

·         Kvalifikovaný certifikát vydávají tyto společnosti: Česká pošta s.p., eIdentity, a.s., První certifikační autorita, a.s. Způsob jeho získání naleznete na stránkách jeho vydavatelů. Certifikát se nahraje do aplikace "Podání" a ta opatří zasílaná data elektronickým podpisem.

 

·         Odeslání datovou schránkou: v Podání vytvoříte datový soubor > uložit jako XML > odeslat datovou schránkou jako přílohu zprávy na instituci.

Úvodní obrazovka

Identifikace firmy a uživatele

Přihlášený uživatel  - Jméno lze rozkliknout a zadat kontakt, identifikaci datové schránky nebo PIN pro ZP MV.

Seznam vytvořených podání s filtrem (dle typu podání a roku)

Seznam existujících podání - klikem na odkaz ve sloupci TYP se dostaneme na detail podání. Seznam lze řadit podle vybraného sloupce, poklepáním myši na jeho záhlaví.

Tlačítka

·         Refresh – obnovit seznam, načíst aktuální data

·         Certifikát – zobrazí používaný certifikát a jeho platnost, nebo nahraje „Jiný certifikát“ z úložiště nahrajete soubor PFX (Procházet) a zadáte k němu heslo.

·         Zaměstnanci – seznam vytvořených podání ke konkrétním zaměstnancům. Filtr na typ, jméno zaměstnance, rok.

·         Pravidelnávytvoří všechna pravidelná podání pro aktuální období

·         Nové podání > vybrat typ > k němu případně vybrat parametry (období apod.) > Vytvořit

Funkce "testovací" (jen pro podání na FÚ)

Detail podání

Obsahuje náhled datové věty

a volby

·         Vytvořit – znovu vytvořit s aktuálními daty. Např. po úpravě zdrojových dat v Ekonomickém systému nebo Mzdách, je třeba tímto tlačítkem načíst nová data.

·         Upravit - Ve fázi "Vytvořeno" je možné do podání ještě ručně zasáhnout a případně opravit některou hodnotu podání v textu XML souboru. Náhled se ukazuje v okně, do kterého lze vpisovat.

Po uložení ruční úpravy se v dolní části náhledu XML zobrazuje uživatel, datum a "RUČNĚ UPRAVENO"

 

 

·         Uložit jako XML – uložit soubor XML pro odeslání jako přílohu do datové schránky instituce.

·         Odeslat - podání se podepíše certifikátem a odešle na příslušnou instituci.

·         Odstranit – odstranění neodeslaného podání

·         Log – historie změn podle uživatele, detail zobrazuje chybovou hlášku

U odeslaného podání je v detailu možnost

·         Uložit jako XML

·         Dotázat se na podání – zobrazí stav např. přijato úřadem. Zobrazí se jen u stavu vytvořeno a odesláno.

·         Změnit stav – vytvořeno / odesláno / přijato.  

 

Testovací odeslání

U podání na Finanční správu je možnost testovacího odeslání. Při vytváření podání zaškrtnete políčko „testovací“. Server kontroluje podání po formální stránce - podpis, formát atd. a vrátí případné chyby.

OSSZ zatím tuto možnost nepodporuje.

Specifika některých podání

Odeslání evidenčních listů důchodového pojištění

Seznamy ELDP je možné tisknout a kontrolovat v aplikaci "Personalistika a mzdy". Pro zpracování podání je nezbytné, aby existovaly měsíční karty zaměstnance pro všechny měsíce, které jsou předmětem hlášení. Protože během zpracování bylo možné měsíční karty pro zaměstnance na mateřské dovolené na tuto dobu odstranit, je potřeba je znovu doplnit.